torsdag den 12. juli 2012

Mønt-blomst-nøglering

Inspiration kommer på alle tider af døgnet, og i de mest underlige situationer.

Forleden morgen,  mens yngste sønnen laaaangsomt tryggede sig gennem sin morgenmad, og jeg bare sad og ventede på ham, så jeg pludselig for mig en hæklet blomst som nøglering med plads til en indkøbsmønt inde i midten.


Selvom jeg mest havde lyst til at finde hæklenålen frem med det samme, ventede jeg pænt til jeg kom hjem fra arbejde, havde lavet mad og taget opvasken.

og inden jeg gik i seng, havde jeg hæklet den første nøglering færdig (den med nøglerne i).

Her ovenover ses de to sider af min produktion.


Midten er 2 cirkler hæklet sammen, her med lilla garn. Men jeg har ladet et stykke være åben, så mønten kan komme ind, og hæklet lilla på begge cirkler. Det er nemmest at sy knapperne i, før man hækler cirklerne sammen.

Lene

8 kommentarer:

Ulla Reiche sagde ...

Hvor er de bare smarte og søde, ja ideerne kommer nogen gange ud af det blå.

Kh

Ulla

Dorthe sagde ...

Det var da en sød idé Lene :)

Anonym sagde ...

fin ide,,,,

Anonym sagde ...

Sikke da en god ide - du kan altså det der med at få gode ideer :)
Ulla

s sagde ...

Giv dig nål og garn , så laver du de sødeste ting, og du er osse god til det med farver. :-)

Randi B. Jensen sagde ...

Hej Lene
Jeg kan se, at du ikke er dukket op på min blog-roll en tid - jeg har nemlig ikke set de søde jordbær og den fine nederdel, der blev pyntet med et, ej heller dit skønne stribede net og i dag kommer du så med disse søde "mønt-pung"
Du er da rigtig flittig med hæklenålen igen :-)

Marianne sagde ...

Ej hvor er de fine ....
Håber det er ok at kopiere ....
Jeg skynder mig hjem og finde garn og nål
Og en knap :0)
Knus og go weekend

Lene sagde ...

Det er helt okay at kopiere, Marianne.

Og ja Randi, jeg har pludselig fået overskuddet igen, efter flytningen og at vi har fundet os selv i lejligheden...det er skønt :-)

Lene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...