lørdag den 14. januar 2012

Dagens ret

Min veninde og jeg diskuterede madretter forleden aften.

Vi laver altid de samme 8-10 retter. Det tror jeg, mange gør.


Nu vil min veninde og jeg skrive hver vores liste over madretter vi laver, og derefter bytter vi lister, så vi får noget ny inspiration.


Men vi vil gerne have endnu mere inspiration!

Så gider du ikke nok lave en liste med dine Dagens retter, og sætte ind i mine kommentar.

Her får I min liste:
Dagens ret:

Æggekage med bacon
Spaghetti med kødsovs/millionbøf
Hakkebøffer med bløde løg, brun sovs og kartofler
Stegt flæsk med persillesovs
Ovnbagt laks med kartofler og hollandaisesovs
Medisterpølser med brun sovs og kartofler (når jeg ikke er hjemme!)
Suppe, hurtige hjemmelavet eller Mous de frosne
Koteletter med ris og tomatsovs
Som tilbehør får vi tit ovnbagte kartofler

Tænk, jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om mere.

Selvfølgelig laver jeg også andet, - men det er de her, jeg tit og meget ofte vender tilbage til.

Så du kan nok se, at jeg mangler noget inspiration.

Fortæl os, hvad Dagens ret er hos dig.

Lene

12 kommentarer:

ida, Silkeborg sagde ...

Dagens ret her kunne være løgsuppe, karrykål med låg i ovnen eller hjemmelavede burgere.

Lene sagde ...

Karrykål, orv ja...det er en ret jeg har lavet et par gange før, men som jeg har glemt. Det må jeg huske. Løgsuppe...lyder lækkert men har aldrig prøvet det.
Burgere ja...det laver vi.
Tusind tak for ideerne, Ida :-)
Lene

Louise sagde ...

Smil ja det er faktisk lidt sjovt, man altid køre i det samme, hos os er det pizzabrød, steg flæsk m det hele, kylling i oven m. bacon over og salat til, om vinteren hvis det skal gå hurtig risengrød (dem på rulle). ha en dejlig dag.

Randi B. Jensen sagde ...

Sjov ide, I har fået.
Jeg synes også, at jeg ofte laver det samme, men når jeg nu skal skrive det, så kan jeg se, at mit tilbehør ofte veksler.
Vi får tit hurtig stegte oksekødsstrimler på panden vendt med de grøntsager, som køleskabet formår og så lidt pasta blandet i. Grøntsagerne kan være gulerødder, selleri, hvidkål, løg, pastinak, perillerod, broccoli, blomkål eller en blanding fra fryseren.
Vi får også tit kyllingebryst og det er meget forskelligt, hvordan jeg tilbereder det, det kan være hele paneret i havregryn, det kan være lige som ovenstående ret, forleden blev de delt i 3 stykker, stegt på panden med en krydderiblanding, så kom der noget tomatsovs ved, en smule vand og en sjat cremefine og der til fik vi kogte kartofler, gulerødder og broccoli.
Vi får også jævn tit frikadeller og karbonader med forskelligt tilbehør til.
Jeg er begyndt at købe fisk ved en fiskemand en gang om ugen, han har altid et tilbud, som jeg benytter mig af, og det betyder, at vi får prøvet nogle forskellige slags.

Anonym sagde ...

Jeg kender det godt det er svært:

Pasta med kødsovs
Bøf med kartofler og løg
Tarco skaller med oksefyld og salat, med ris eller bulgur til.

Frikadeller med kartofler og eller råkostsalat
boller i Karry
Medidster med grønærter
Brændende kærlighed
Farsbrød med hasselbagte kartofler
Koteletter i fad

Kylling wok med ris eller nudler
kylling med grøndager og følde (lavet i pande) med ris eller bulgur til.
Kyllingeburger med ost.
Kyllingefilet med grønsager og ris.

Æggekage med skinke og tomat
Salat med skine, tun eller laks
Hjemmelavet Pizza
Div. supper med brød (mou suppe er gode :P )
Risengrød :P
Skinkestang med salat
Frisk pasta vendt i pesto med laks
laks med kartofler og hollandaise sovs

Det var lige de forslag jeg kan komme i tanke om jeg spiser, Sig endelig til hvis i ønsker opskrift på noget af det :P

Anonym sagde ...

Har lige set alle jeres rette. det hele lyder spændene. desværre får vi ikke så spændene mad , synes jeg . I går fik vi skinke med speglæg. I dag tarteletter med fiskeboller asparges og rejer.
gammeldags kylling med brun sovs og kartofler. stegt flæsk med kartoffelmos, mosen laver vi selv.
Osso boco ( købt på tilbud i Irma, så det ligger i fryseren til en dag det passer os) med champion peberfrugt porre og sovs af tomat pure evt kartf eller et godt brød.Irma havde tilbud på forloren skilpadde ( den er rigtig god) ligger osse i fryseren til en hurtig gang mad) med æg . Velbekomme :-)

sonja sagde ...

fik ikke trykket rigtigt Sonja

sonja sagde ...

Glemte da lige at skrive , at vi skal have gule ærter med kogt flæsk ,medisterpølse, De grønsager der hører til , Og selv om det ikke er tilladt her i huset , en lille(stor)snaps og en øl. Vi laver det hele fra bunden. Pigernes far skal lige fortælle hvornår han har lyst til det , det er jo en rigtig vinterret. Vi får dog ikke pandekager bagefter. :-)

Anonym sagde ...

Mums... mormors gammeldags kylling med brun sovs og kartofler. det er bare noget af det bedste :-)

sonja sagde ...

jeg laver det gerne hvis du kommer:-)

Dorthe sagde ...

God ide jeg vil så gerne i gang med at lave madplan fast. Men synes det er svært, at få det gjort. Men de gange jeg får det gjort, føler jeg til dels at vi sparer penge og virkelig får alle resterne :)
Vi laver ofte :
Hakke bøffer, pasta med kødsovs, tacoskaller, karry kål, lasagne, kylling, farsbrød, koteletter i fad.

Johanne Busk Stormoen sagde ...

Kan anbefale et abonnement på et mad blad. Jeg har både Spis bedre og Mad og venner, og vi kaster os gerne ud i alle mulige retter derfra. De er som regel ret lette og overskuelige..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...