lørdag den 16. juli 2011

Jeg glemte at tælle til 10!

Vi bor i rækkehus i et område af Herlev, hvor der netop er blevet hyret et vagtværn, fordi der har været problemer med en stor gruppe drenge af anden herkomst.

De råbte af ukvemsord efter folk, både børn og ældre mennesker....ingen respekt! Folk følte dig truet, og en enkel er endda blevet slået ned.

Vi bor lidt væk med en legeplads i midten, og rækkehusene rundt om. Vi har det rart her, og man kender alle.

Men de sidste par dage har en gruppe på 4-7 drenge af anden herkomst slået sig ned på gyngen og bordene. Gårdens egne børn fandt andre steder at være.

Idag sad min 7-årige søn på gyngen med sin jævnaldrende kammerat fra gården, men de rejste sig og gik, da gruppen dukkede op.

Jeg holdt øje med gruppen fra mit køkkenvindue, for de irriterede mig mere og mere....min egen søn og kammerat var væk.

Da jeg så, at den ene dreng fra gruppen tyrede æbler hen mod naboen på 90 år's have, så havde jeg fået nok!!

Jeg åbnede mit køkkenvindue og råbte, at han skulle stoppe lige med det samme..."Hvad? Jeg gør ingenting". Han løj mig lige op i hovedet! Jeg hader, når folk lyver overfor mig!

De, som kender mig, tænker nu..."stakkels drenge!", for nu var jeg rasende!

Jeg fløj ud på legepladsen og råbte meget højt! Inden jeg fik set mig om, havde jeg naboer fra 3 huse i ryggen. 3 af drengene gik meget hurtigt, men 3 næsvise drenge blev og diskuterede med os: "I kan jo bare ringe efter politiet".

Min nabo er mere rolig end mig og overtog snakken med dem, mens jeg fik temperamentet under kontrol. Stille og roligt fik vi trængt ind til dem. En af naboerne kendte dem og kunne fortælle, at de kommer fra den store gruppe ved vaskekælderen, og at især en af dem med sine brødre volder store problemer i området.

Men vi fik en god snak med dem, og de gik allesammen.

Jeg er spændt på, om vi ser dem igen, - måske men forhåbentlig kun 2-3 stykker af gangen.

Pyha, tilbage til hækletøjet, sønnen er dukket op igen...lørdagsfreden har sænket sig over gården.

Dejligt at opleve at man står sammen og bakker hinanden op. Vi bor et godt sted.

Lene

5 kommentarer:

sonja sagde ...

hold da op , det var modigt men rigtigt gjort. De skal ikke have lov til at tyre os. VI KOM FØRST. Men kan de opføre sig ordenligt er alle velkommen . Kender det selv fra her hvor jeg bor, børnene er slemme, ikke alle og kvinderne kan hoppe og danse når jeg kommer med min hund, som ikke gider at se på dem . Hold øje med dem så de ikke gør de små noget . Knus fra mig til alle :-)

Anonym sagde ...

Hvad skal gården dog med et vagtværn når de har dig??

Jeg ved ikke rigtig om jeg grine eller græde. Det er så sørgeligt at roen og hyggen bliver ødelagt. Samtidig kan jeg ikke la' være med at skraldgrine... Og nej jeg synes ikke det er synd for drengene selvom jeg ved hvor gal du har været - jeg synes de fik som fortjent :-))
Jeg er stolt af dig - dejligt at ikke alle gemmer sig inden bag egen dør
KNUS
Ulla

Heidi sagde ...

Godt med sådan et naboskab, hvor I alle står sammen. For det er nødvendigt, når I er plaget af sådanne banditter - møg irriterende, at sådanne hvalpe skal ødelægge det for Jer og Jeres egne børn. Det skal de ikke komme godt fra - følg den til dørs - og læg ikke fingre mellem - de må stoppe NU med det chikaneri!
Arghhh - bliver så gal over at sådan noget finder sted idag - alle vegne efterhånden....

Anonym sagde ...

Ja du er sej Lene. Kan du huske dengang du smed nogle "mini rockere" ud fra en fest?? *GG* vores kærester turde intet gøre...men du tog dem i nakken og ud kom de! *GG*

Hilsen Jannie

Lene sagde ...

Tak for opbakningen. Og I kan stole på at hvis de kommer igen, så tager jeg endnu en snak med dem. De kunne jo godt selv se problemet. Det er sgu også lidt synd for sådan nogle drenge...hvor skal de være...de må nemlig ikke være hjemme med deres kammerater....næh nej, for hjemme har vi vores kvinder!
Og ja Jannie, jeg husker udemærket vores fest, som blev invaderet af byens "wanns-by" rockere....der var jeg også vred..hihi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...