søndag den 10. april 2011

Lagkagebunde - Opskift

Jeg fik for mange år siden opskriften på lagkagebunde af en pædagog i den fritidsklub Brogården, hvor min datter gik.

Hvert år holdt de sommerfest, og Kirsten havde hvert år bagt flere bradepander med lagkagebunde, og lagt de lækreste lagkager sammen.

Bundenen er så nemme at lave, og meget lækre end dem man kan købe!

Kirstens lagkagebunde:

4 æg
150 g sukker
150 g mel
1 tsk bagepulver

Bages ½ time ved 200 grader.

Pisk æg og sukker til let og luftig æggesnaps.
Sigt mel og bagepulver i dejen og vend det forsigtigt rundt.
Hæld straks dejen i den smurte spirgnform (ca. 24 cm i diameter)
Bages på bagerist nederst i ovnen.

Til en hel bradepande ganges opskriften med 4.

Se det var da nemt!!

Lagkagebundene deles to gange med en stor kniv.

Når jeg lægger lagkagen sammen, lægger jeg altid toppen nederst i lagkagen, og bunden øverst. Derved får jeg en helt lige top, - klar til at pynte.

Lene

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...