onsdag den 30. marts 2011

Veras gryderet

Jeg så i søndags, at en pige på kun 14 år nu er valgt som formand for 600.000 skoleelever!

Tænk at være så modig som kun 14 årig!

Pigen hed Vera, og det fik mig til at tænke på min ekskærestes farmor, som også hed Vera.

Gamle Vera var næsten blind, men lavede den her skønne gryderet, som hun kaldte Grevens gryderet, og idag synes jeg, at du skal have den opskrift!

Jeg har for mange år siden omdøbt den til Veras gryderet:

Du får opskriften præcis, som jeg fik den af Vera!

1,25 kg flæskekød i tern eller nakkekam brunes i fedtstof.
15-20 svesker udblødes i rigeligt vand, udstenes og skæres i stykker.
10 skalotteløg skæres i stykker og brunes.
Det hele blandes i en gryde, og sveskevandet hældes over.
500 g champignon og 2 revne æbler tilsættes.
Alt småsnurrer en times tid.
Jævnes og tilsættes fløde og en klat smør.
Kulør tilsættes.
Krydres efter smag med salt og peber.

Serveres med kogte kartofler til....helst nyopgravet, men dem må vi lige vente lidt med.

Jeg ved godt, at det er usædvanligt med svesker i en gryderet, men prøv at give det en chance!

Rigtig god fornøjelse

Lene

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Den må vi prøve , det lyder godt. god dag til alle fra mig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...