tirsdag den 29. maj 2012

Hvor er "Hjemme"?

Vi har nu en 6 meter lang gang...fyldt med flyttekasser, tørretumbler, sko, skænk mm. Det er som et slalomløb, når man skal ned til ældste sønnen for enden af gangen.

I stuen er der spisestuestolen sat oveni i hinanden, flyttekasser og ledninger.

I køkkenet er der flyttekasser både fyldte og de tømte, alt for mange olier og eddiker, krydderier mm.

Men vi har det godt og rart!

Det har fået mig til at tænke på, hvad "hjem" er?

Hvad gør, at en bolig bliver til "hjem"?

Er det nok med en seng? Eller er det billederne? Eller afdøde bedste's hvidvinsglas?

Jeg er kommet frem til, at for mig er et hjem, det sted hvor jeg har min familie.

Som Benny Andersen slutter digtet Ude eller hjemme:

"Hjemme er der hvor du er"

Lene

4 kommentarer:

Dorthe sagde ...

Det er nemlig rigtig søde Lene, når bare man har sin elskede familie omkring sig. Kan man klare alt. Er sikker på at I nok skal falde til det nye sted. Glæder mig til at se jeres nye hjem når I kommer i orden. Knus Dorthe

sonja sagde ...

Du kan ikke sige det mere rigtigt. Hjem er der hvor alle de som man elsker er. God dag og knus mor. :-)

Elfepigen sagde ...

Jeg er fuldstændig enig med dig, hus og ting og sager kan en altid købe men hvis ens familie ikke er der så er det ikke et hjem:)

Knus og kram herfra

GitteBlinkilde sagde ...

Hjemme er hvor der er hjerterum - sammen med din familie :-) Det skal nok gå alt sammen ;.)
Vores slogan herhjemme = Der er nogle som har det meget værre :) (Så går det hele meget nemmere)Måske bliver min mand også snart fyret pga. nedskæringer - men vi har vores slogan .-)
Knus Gitte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...