torsdag den 19. januar 2012

Hvordan laver man falaffel?

Jeg så lige at Gitte efterlyser et fif.

Så jeg vil også gerne lige efterlyse et fif!

Jeg ville lave hjemmelavet falafler (hedder det sådan i flertal?) igår. Det har jeg gjort før, og selvom de bliver flade, er de da bestemt gode.

Andre gange har jeg lavet dem af kikærter på dåse. Men igår ville jeg lave dem af kikærter, som jeg havde udblødt i vand natten over og alt det der. Har endda set en video med en som friturestegte falafler..og mine så præcis ud som hendes!!!! Altså før stegningen...

Men hvor hendes fik en fin mørk sprød skorpe, fik mine INGEN skorpe. Hver gang de blev lidt brune i den varme olie, faldt det sprøde af.

Og tænk jer hvad der sker hver gang det sprøde falder af....ja til sidst er falaflen VÆK. De blev mindre og mindre og var væk til sidst...lå bare i olie som sprødt "rasp".

Og billedet kunne jeg jo ikke tage, da de var væk.....

Hvad i hele hule har jeg gjort forkert?

Lene

4 kommentarer:

Design À la Camara sagde ...

Tjek hos Mette B - hun har for ikke længe siden lavet et indlæg - du kan også få opskriften hos hende

Solskin Christophersen sagde ...

Jeg vil ikke mene at du kan bruge kikærter fra dåse, for de er jo kogte, og det skal de ikke være. Jeg kører mine falafler i foodprocessor, med æg som bindemiddel. Det er nok lidt noget man skal prøve nogle gange for at finde den helt rigtige måde.
Jeg laver dem på slump.
Kækærter, løg, hvidløg, æg, salt, peber, spidskommen, og nogen gange bredbladet persille.

Lene sagde ...

ÆG!!! der var ikke æg i den opskrift jeg fandt.....det må da være det jeg har manglet.

Det er da det!!! ÆG...jeg må prøve igen.

Tak Elsebeth :-)

Lene

Solskin Christophersen sagde ...

Velbekomme!
:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...