lørdag den 10. december 2011

Ullas mandler

I dag skal I have opskriften på Ullas brændte mandler:

200 g mandler
200 g sukker
2 dl vand

Alt kommes i en gryde, og koges.


I starten sejler mandlerne rundt i den tynde sukkerlage.


Men efterhånden som vandet fordamper bliver sukkerlagen tykkere og tykkere


Indtil man pludselig står med mandler og sukker igen....
og nu er det vigtigt, at man skruer ned for varmen, og rører i dem.

Sukkeret begynder at smelte igen, og måske popper dine mandler (mine er ikke så glade for at poppe)


Og når mandlerne bliver en lille smule blanke af det smeltet sukker...ja så er de færdige,
og kan hældes ud på bagepapir til afkøling.

Hvis du smelter sukkeret helt, får du karameliseret mandler.....de smager ikke helt så godt!

Så husk, kun lidt blanke.

Lene

3 kommentarer:

sonja sagde ...

Hvor ser det bare godt ud Knus :-)

Anonym sagde ...

Dét skal jeg prøve!

Pauseknappen sagde ...

Uhmmm SÅ er det juletid!!
Nå, men som lovet kom jeg bare lige forbi - fordi du altid var så sød med dine hilsner hos mig.. så her er jeg: Iført skæg og blå briller ;)
Kik forbi ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...