torsdag den 17. november 2011

Pavlova - DIY

Mandag aften var min veninde og jeg ude hos en af vores gamle kolleger og spise.

Han havde lavet dejlig mad til os, og jeg havde dessert med.

Endnu en gang lavede jeg pavlova, for det er bare så nemt.

I mangel af frisk frugt kom der ananas og ferskner fra dåse på.


Pyha, det var alt for godt...
og jeg/vi spiste alt for meget både mad og kage.

Der findes jo et utal af nærmest ens opskrifter på Pavlova, men nu får I lige min opskrift.

Pavlova

5 pasteriseret æggehvider, piskes stive
250 g sukker, piskes i
1 knivspids salt og
1 tsk hvidvinseddike piskes i.
Evt 150 g chokolade stykker vendes i.

Toppes op på et stk. bagepapir og bages i 1½ time ved 150 gr.

Når marengsen er kold (kan bages flere dage i forvejen),
lægges et godt lag flødeskum og frisk frugt ovenpå.

Og du har en himmelsk dessert.

Lene

2 kommentarer:

Bakkely sagde ...

Jeg laver en variation af Pavlova - vidste dog ikke at den hedder sådan!
Marengsbunden er den samme, men ovenpå lægger jeg skiver af vanilleis, flødeskum og øverst blendede jordbær. Det er altid et hit.

Anonym sagde ...

Den var helt fantastisk - og slet ikke sådan flødeskumsvammel som jeg troede den var... Nøj hvor kunne jeg godt spise bare et lille stykke nu... MUMS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...