mandag den 4. februar 2013

Babytæppe - DIY

De søde damer i Sofielund ældrecenter i Hørsholm har store planer for, hvad jeg skal lave til deres udsalg.

Og jeg gør det meget gerne. Pengene de tjener går jo til et godt formål.

Det sidste de har bedt om, er flere kjoleoverdele, karklude og et babytæppe.

Så i går aftes gik jeg i gang med babytæppet. Men jeg synes ikke rigtigt, at jeg kunne få farverne til passe pænt sammen.

Det er en masse restegarn jeg har fået af damerne.


Og i morges da jeg stod op, og fik kigget på det, synes jeg pludselig, at det lignede noget jeg lavede da jeg gik i børnehaveklasse (som det hed den gang) hos Fru Weiss-Fogh.

Vi fik syede op og ned på karklude med forskellige farver tråd, og når vi blev gode, syede vi også lidt på skrå. Uha, det var fint.

Og ja...det her får mig til at tænke på de karklude!

Det er nu meget simpelt..en fastmaske og en stangmaske rækken ud. Næste række stangmaske ovenpå fastmasken og fastmaske ovenpå stangmasken. Super nemt, men god vaflet effekt.

Jeg ved ikke, hvor de har opskriften fra, men den er fra et eller andet blad.

Jeg tror, jeg lægger det her lidt væk, og prøver med drengetæppet med UDEN de beige striber.

Lene




Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...