søndag den 12. august 2012

Mini vimpler - DIY

Jeg synes, at min tallerkenrække trængte til en ranke med vimpler.

Jeg har hæklet dem små, cirka 4 cm lange.



Nål nr. 2,5 og reste bomuldsgarn.

Slå 10 lm op.

1.rk: Begynd i 2. lm fra nålen, hækle 9 fm og 1 vendemaske (lm)
2.rk: 9 fm, 1 vendemaske

3.rk: Tag 1 maske ind, 5 fm, og tag igen 1 maske ind, 1 vendemaske
4.rk: 7 fm, 1 vendemaske

5.rk: Tag 1 maske ind, 3 fm, og tag igen 1 maske ind, 1 vendemaske
6.rk: 5 fm, 1 vendemaske

7.rk: Tag 1 maske ind, 1 fm, og tag igen 1 måske ind, 1 vendemaske
8.rk: 3 fm, 1 vendemaske

9.rk:  Tag 1 maske ind, 1 fm og 1 vendemaske
10.rk: 2 fm, 1 vendemaske

11.rk: Tag 1 maske ind.

Fortsæt nu med fm hele vejen rundt om vimplen, alle 3 sider, så du slutter nede i spidsen. I de to øverste hjørner hæklede jeg 2 fm i samme maske. Bryd garnet og hæft ender. Hækle det antal vimpler du har behov for.

For at hækle ranken med vimpler på:
Hækle 10 lm med fx hvidt garn, hækle 1 km i den første lm, så du får en magisk ring.

Hækle 10 lm, og hækle den første vimpel på med km'er i vimplens øverste række fm'er.

Hækle 10 lm og hækle næste vimpel på.

Fortsæt indtil du når den ønskede længde, eller du løber tør for vimpler.

Afslut med 20 lm, og hækle 1 km i den 10. lm


Sådan, - klar til at blive hængt op.

Opdager du fejl i min DIY, så skriv det meget gerne til mig, så jeg kan ændre det.

Lene

1 kommentar:

Gitte sagde ...

Sikke en fin idè til din tallerkenrække,ser bare så hyggeligt ud med de vimpler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...