lørdag den 24. december 2011

Kræmmerhuse - DIY

Så blev det endelig dagen, hvor Charlotte må åbne min gave.

Jeg har gået og ventet, men var ikke klar over, at Charlotte skulle vente helt til den 24.12.


Jeg har lavet kræmmerhuse til hende.


Disse er lavet af stof fra min datters konfirmationsbord....
det er mange år, siden hun blev konfirmeret!

De er lavet henover mine gipsforme

Efter tapetklistret var tørt, lakerede jeg dem med laklim, som var blandet med sølvglimmer.


De sølvfarvet er til gengæld en pap garntrisse (til en strikkemaskine, tror jeg), som min niece og jeg har bygget videre på med helt almindelig papmache...tapetklister og reklamer. Så fik vi dannet en spids og et tykkere kræmmerhus.

Efter tørring har jeg igen beklædt kræmmerhuset med gazebind vædet med tapetklister.

Og malet det sølvfarvet.

Og lakeret det med laklim blandet med farvet glimmer.

En lang og tålmodig proces.

 Jeg håber, Charlotte kunne bruge gaven.

Lene

2 kommentarer:

vidunderlige univers sagde ...

SUPER flot gave.. Kan da godt forstå det var hårdt at vente på.. :0)
Glædelig jul til dig:0)
KH Iben

sonja sagde ...

Hvor er de flotte :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...