onsdag den 23. februar 2011

Hæklet vest

Jeg købte for lang tid siden 4 nøgler garn i Netto, som varierer fint i grå, sort, hvid og beige farver.

Jeg har tænkt på at prøve at hækle noget til mig selv, og jeg fandt denne vest i en bog fra biblioteket.


Nu er jeg jo noget større end den her fikse model! Men mit garn er også meget tykkere, og i stedet for pind nr. 6, bruger jeg nr. 9!

Men som sædvanligt havde jeg købt for lidt garn!

Det må jeg til at overveje lidt bedre, når jeg køber garn.

Men jeg køber jo bare nogle nøgler, når jeg ser noget pænt. Havde jeg bestemt mig for, at det skulle have været vanter eller benvarmere, så havde jeg jo haft rigligt garn!

Jeg fandt så noget beige garn i Fakta, og nu er mine kreative tanker i højeste gear.



Jeg har hæklet den længere, - den skal være længere endnu...som et slags skørte, og jeg har taget mange ekstra masker op.

Jeg skal nok se, om jeg kan genskabe min opskrift på et tidspunkt, hvis du vil have det.

Jeg vil hækle en krave på samt hækle ned langs forsiden på hver side...så får jeg sammenhæng mellem farver/garnerne. Jeg tror også, jeg vil lave et lille ærme, - istedet for det hul der er pt.

Ja, det er i hvert fald min foreløbige plan....fortsættelse følger på et tidspunkt!

Lene

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvorfor bruger du en opskrift, du har jo det hele i hovedet,så det er da ikke nødvendigt. god dag fra mig. :-)

Pauseknappen sagde ...

Hvor er du god med dine hænder. Jeg har aldrig rigtig fanget det der med at strikke og hækle, men beundrer dem der kan!! Jeg nåede folkeskolens symaskinekørekort og siden da er det fastelavnstøj og andet til husbehov der bliver fremstillet ;)
Tak for din søde hilsen på min blog, dejligt med et besøg :))

Håber du får en dejlig aften!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...