lørdag den 22. januar 2011

Vil du med en tur til London?

Vi tager afsted med det samme, og ser London gennem mit lille digital kamera.

Jeg kan godt lide at tage lidt anderledes billeder, - zoome ind på detaljer som man ikke kan se normalt.



Se Big Ben tæt på....bemærk vinduerne under uret. Dér gad jeg da godt stå og kigge ud!

Men over Big Ben er tårnet jo helt fantastisk udsmykket...små spir, balkoner og flere vinduer.
Hvem mon får lov til at komme helt derop...hvem pudser vinduerne...

Kirken Westminster Abbey (det var derfra at Prinsesse Diana blev begravet) er udsmykket udenpå med bla disse flotte skulpturer.


Og kigger du ned i fortovet, kan du finde de her fine "fliser".
Den første jeg fik øje på lå netop ved Westminster Abbey.


 Men den her lå ved Buckingham Palace "The Diana Princess of Wales Memorial Walk"...meget meget flot!



Lygtepælene skal vi også kigge på...se den her fisk som pryder en lygtepæl!


Den her fisk har jeg set i mange byer efterhånden...jeg må undersøge hvad den symboliserer en dag.

Nu er vi nået til den store kirke Saint Paul's Cathedral.


Over dørene på siden af kirken ser vi engle eller er det almindelig børn... og fine fine blomster og mønstre.
  

Zoomer vi ind på de store søjler, kan vi se flere små tykke englebørn og blomsterranker. Hvordan har de dog kunne lave det....


Da jeg selv er en ret stor pige, synes jeg, det er skønt at blive fotograferet ved siden af søjlerne...så syner jeg ikke så stor!


Det her fine ur hang på siden af et lille hus, der lå midt i finanskvarteret. Jeg har ingen anelse om, hvad det er, andet end at det er meget flot.

Lad os slutte af med en tur ned af Oxford street.

Her kan vi shoppe, men i den her butik nøjedes jeg med pænt at spørge vagten ved døren, om jeg måtte tage et billede.


De flotteste og absolut hamrende dyre Nahui Ollin flettede tasker!

Men pyt, - dem kan vi lave selv, når vi kommer hjem.

Jeg håber, du havde en god og spændende tur til London med mig.

Lene

2 kommentarer:

ullab sagde ...

Tak for turen til London - det var dejligt at komme lidt væk fra sofaen :o)

Anonym sagde ...

Tak for endnu en tur til London. Når jeg sådan ser det med dine øjne, får jeg barer lyst til at tager der over i den dejlige by, man bliver aldrig træt af at værer der. Det må der gøres noget ved , tror jeg. hilsen mig :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...