mandag den 17. oktober 2011

Cheesecake - en prøv-ikke-dette-opskrift!


Jeg ville egentlig have givet jer opskriften på denne cheesecake, som jeg har blandet med lidt Karoline ostekage og meget mig selv. Men jeg synes ikke, at den blev så god, som jeg havde forventet!

Derfor er dette en prøv-ikke-dette-opskrift!

Det gik galt allerede ved bunden.

Knuste digestive med smeltet smør, og for at gøre det ekstra godt blandet jeg 150 g smeltet chokolade i...men jeg havde ikke 150 g mørk chokolade, så jeg smeltet 50 g mørk chokolade med appelsinsmag i...og det var fejlen!!!!!

Appelsin-smagen blev alt for gennemtrængende!

Cremen i midten blev for neutral, smagte egentlig okay. Den består af mascarpone, fløde, citron (som slet ikke kunne smages), flormelis og stift pisket æggehvider.

Geléen øverst er Ribena solbær saft med ekstra sukker og masser af husblas, og det endte med at blive for stift!

Derfor er dette en prøv-ikke-dette-opskrift...ja ja hvorfor ikke!

Måske du har forslag til ændringer?

Lene

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nej hør nu her... den smagte fantastisk... intet mindre...
Jeg er godt nok ikke den helt store cheesecake-kender, men jeg kan da smage om en kage smager godt eller ej... :o))
KNUS
Ulla

Zanne sagde ...

Jeg må indrømme, bare tanken om det dersens tykke lag ribenanoget ovenpå, ikke lige er noget jeg umiddelbart får mundvand af.
Jeg personligt synes og mener at der hører friske bær og kun! friske bær til, ovenpå en cheesecake ☺
Men det er så bare MIN smag ;)
Sådan en gang tyk, geleblæveragtigt stads, er bare ikke rart at få i munden. (min mund! ☺)
Jeg ville nok også vælge (val)nødder til bunden, hvis der absolut skal blandes noget i.
Og så, som sagt, frisk frugt on top, så tror jeg også at cremen vil komme mere til sin ret.
For det er jo vel dén, der ligesom er det 'bærende' i den slags kage. Og bund og top er 'bare' lidt detaljelækkerier....
Efter MIN uforbeholdne mening - når nu du ligefrem bad om den ;)

Kram ♥
Z

Lene sagde ...

Ulla: Ja det smagte jo godt nok, men ikke som jeg havde drømt om :-)
Jeg må gøre et nyt forsøg en anden dag.

Zanne: Kunne være meget lækkert med frisk frugt ovenpå :-)Nødder springer jeg over pga stomien, men friske jordbær mm ovenpå...hmm det må jeg afprøve næste gang.

Lene

Anonym sagde ...

ja jeg ville aldrig afprøve en opskrift på cheesecake. Det har aldrig liiige været mig *GG* hverken ostecreme, eller gele`toppen...og kikse bund..nej tak *GG*

Hilsen Jannie

Unknown sagde ...

Jeg fik denne her super lækre cheese cake hos min veninde og skyndte mig at prøve den selv...

http://kokholmsk.blogspot.com/2011/09/cheese-cake.html

Den er frisk og lækker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...